Safran Mutfakta-Yemekler

Pazar, Şubat 19, 2006

Pollo Parmigana :)


Her şey o gün başladı...Ben masum masum kahvemi içip, eşimle TV'de haberleri izlerken öldürülen bir sürü tavuk görüntüleri eşliğinde kuş gribine ilişkin üzücü haberler yayınlanmaya başladı...Bu haberleri izleyen eşim ikinci bir emire kadar eve tavuk ve tavuk ürünlerinin girişini yasaklamayı önerdi...Hayır, ilk başta bu öneriye itiraz etmek aklımın ucundan bile geçmedi çünkü bir çocuğum var ve ilk başta ona karşı sorumluyum... Ama ilerleyen günlerde bu "tavuksuzluk", belki tavuk üreten firma sahiplerinden bile çok beni üzdü :) Çünkü ben tavuk yemeklerini çok severim...
Ama işte bu akşama kadar dayanabildim, vuslat bugüneymiş...:) Zaten ikna olmaya eğilimli ve tavuk yemeklerini fena halde özlemiş olan bünyem Uğur Dündar'ın TV'deki reklamlarının katkılarıyla ve annemin işbirlikçiliği sayesinde eve kaçak yoldan tavuk sokmamı sağladı. Ancak asıl konu bunu eşime yedirmekti...Ben de yeni tatlar denediğim zaman beni kırmayarak yemeği tadıp (acımasızca! :)) gerçek fikini söyleyen değerli eşime tavuğu daha önce denemediğim bir tarifle sunmak ve suskun olan gidişime karşın tavuk yemeklerine dönüşümü muhteşem kılmak için internette araştırmalara başladım ve "Worldly Recipes"diye bir siteye ulaştım. Orada tavuk yemekleri kısımında İtalyan mutfağına ait olan aşağıdaki tarifi buldum ve onun üzerinde evdekilerin damak tadına uyacak çok sayıda değişiklik yaptıktan sonra tarifi aşağıdaki şekile çevirdim ve makarnayla beraber servis yaptım...Sonuç mu? Bu güzel görüntüye kim hayır diyebilir?...:) Hadi sizlere de kolay gelsin, siz de bilinen bir marketten markalı, paketli yani üreticisi, son kullanma tarihi belli bir tavuk alın ve şu tavuk orucumuzu bozalım. Hem kendimizi hem de canımızdan çok sevdiğimiz çocuklarımızı bu denli değerli bir protein kaynağından mahrum bırakmayalım...Sevgiyle ve sağlıkla kalın...:)

Malzemeler:

Kişi sayısı kadar tavuk pirzolası ya da yarım tavuk göğsü
Kaşar peyniri rendesi
1 orta boy patlıcan
sıvıyağ, yağ, tuz ve karabiber karışımı (derisi çıkarılmış tavukları içinde bekleteceğiz)

Domates sosu için:

2 kaşık sıvıyağ
1 yemek kaşığı biber salçası (domates salçası da olabilir)
1-2 domatesin püresi
1 orta boy soğan (kıyılmış)
1-2 diş sarımsak (kıyılmış)
2 yemek kaşığı sirke
1 tane küp şeker
kekik, kimyon ( yada sevenler için köri)
tuz

Süslemek için:

2-3 tane ıspanak ya da maydonoz dalı
nane


Yapılışı:

Derisi soyulmuş tavukları çok az sıvı yağ, tuz ve karabiberle oluşturduğumuz karışımımızla sıvıyalım ve sosu içine alması için bekletelim...Yıkayıp temizlediğimiz 1 adet patlıcanımızı fırında 280 derecede alüminyum bir folyoyu ızgara üzerine serip patlıcanı da üzerine yerleştirerek pişirelim. Patlıcanın közlenmesini sağlayalım (ölçüsü patlıcana bir bıçak sapladığınıda bıçağın patlıcana yumuşakça girmesidir). Biraz soğuyunca patlıcanın kabuklarını soyalım ve dilimleyerek soğumaya bırakalım..
Diğer taraftan domates sosu hazırlamak için içerisinde 2 kaşık sıvıyağ bulunan tavayı ocakta kızdıralım, kıyılmış soğan ve sarmısakları ekleyip yağda 3-4 dakika çevirelim...Rendeleyip ya da robotta çevirip püre haline getirdiğimiz domateslerimizi ve 1 yemek kaşığı biber (ya da domates salçasını) da ilave ederek altını kısığa alalım...Ardından 1 küp şeker, sirke, kekik, kimyon (ya da sevenler için köri) ve tuz ekleyerek 10 dakika daha kısık ateşte pişirelim.

Bu arada çok az sıvıyağ, karabiber ve tuzdan oluşan karışım içerisinde bekletilmiş tavukları (gögüs kullandıysanız her yüzünü 7'şer dakika olmak üzere teflon bir tavada pişirdikten sonra) 1 kaşık un döküp sallayarak iyice her yanını unla buladığınız fırın torbasının (bütün marketlerde bulabilirsiniz) içine yan yana alalım üzerlerine, örtecek büyüklükte 1'er dilim közlenmiş patlıcan koyalım, torbanın ağzını kutudan çıkan aparatla bağlayıp, torbanın üzerinde bir delik açalım ve torbayı bir fırın tepsisine yerleştirip 200 derecelik fırında tavuklarımız iyice pişene dek takriben 30 dakika pişirelim...Fırından çıkan patlıcanlı tavukların torbasını iyice açık henüz sıcakken üzerine kaşar peyniri rendesi dökelim...
Tabağımıza (ben makaranın yanında servis yaptığım için) önce makarnalarımızı alıp üzerine domates sosu ekleyip onun üzerinede patlıcanlı ve kaşarlı tavuk pirzolalarımızı/göğüsümüzü koyalım...
Ben süs olsun diye -ki sonradan yemeğe eklediği aromayı da beğendim- üzerine 1-2 yaprak ıspanağı ince ince kıydım ve serpiştirdim ve birazda nane serpiştirdim....Tadı çok güzel olmuştu, sizlerde denerseniz yorumlarınızı bekliyorum....Daha nice tavuklu tariflere inşallah :)

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home