Safran Mutfakta-Yemekler

Perşembe, Mart 09, 2006

Patetesli Armut İçli Köfte :)

Bize misafir gelecek arkadaşımın 2,5 yaşındaki dünyalar güzeli ve ilerideki müstakbel gelinim :) olan cimcime kızına zevk alarak yiyebileceği birşeyler hazırlamak için mutfağa girdim. Girdim ama küçük hanım pek seçici, zaten çok da yemiyor...Düşündüm ki herşeyi içinde ilginç şekilli, dikkatini çekebilecek bir sunumla karbonhidratını, proteinini alabileceği ama bir o kadar da doyurucu bir yemek çeşidi işimi görür...Bu yaş grubu et yeme konusunda bir hayli mızıltılı olduğundan eti az bir içli köfte yaptım patatesli, hem de armut şeklinde...
Bizim müstakbel gelin hanım görünce armutları gözünün içi parladı ve annesinin şaşkın bakışları arasında tabağına konanları hiç ses çıkarmadan gönüllü yedi...Görev başarıyla tamamlanmıştı, hatta çıkarken çok teşekküler edip, öptü beni :) Sizlere bu tip durumlarda lazım olabileceği için bu güzel, lezzetli içli köfte tarifini sunuyorum, değişik bir içli köfte tatmak isteyenler için de hoş bir alternatif olabilir...Ağız tadyla yemeniz dileğiyle...:)
Safran
Malzemeler:
Dışı için:
1,5 su bardağı ince bulgur
1 yumurta
1.5 çay bardağı un
Tuz
İçi için:
200 gram kıyma
3 patates
1 kuru soğan
sıvıyağ
1 yemek kaşığı biber salçası
1/4 bağ kıyılmış maydonoz
Tuz, karabiber ve istenilen diğer baharatlar (kekik, nane vb.)
1 çay bardağı iri kıyılmış ceviz içi
Haşlamak için:
1 yemek kaşığı sıvıyağ
2 yemek kaşığı salça
1,5 lite kaynar su
Üstünü süslemek için:
Karanfil
maydonoz sapları
Yapılışı:
Ön hazırlık olarak patetesleri haşlayalım. Bu arada soğan, ceviz ve kıymayı sıvı yağda kavuralım ve pişince üzerine biber salçasını, tuz ve istediğimiz baharatları ilave edelim ve içerisine ezilmiş patatesleri ve maydonozu da ilave ederek son bir kez daha harmanlayalım. Bu içi soğuması için bekletelim...Bulguru üzerine çıkacak kadar kaynar su ile ıslatıp kabın ağzını kapatarak şişmesini sağlayalım, bulgur şişince içine yumurtayı, tuzu ve unu karıştırarak uzunca bir süre yoğuralım ve homojen ve şekillendirilmesi kolay bir hamur elde edelim.
Bu hamurdan cevizden iri parçalar kopararak içini parmağımızla aynı dolma yapar gibi oyalım ve mümkün olduğunca ince bir dış kabuk elde etmeye çalışalım (elimizi hafifçe su ile ıslatmak işlemleri yaparken kolaylık sağlıyacaktır)...Hazırladığımız içten bu kabuğun içine yeterince koyalım (çok fazla doldurmak içli köftenin altını kapatmamızı önleyeceği gibi patlamasına da neden olabilir) ve elimizle armut şekli vererek kapatalım. Hazırladığımız içli köfteleri, içinde 2 yemek kaşığı salça ve 1 yemek kaşığı sıvıyağ olan kaynar suya atalım ve 5 dakika pişirelim kevgirle alalım, pişme esnasında içli köftlerin bulunduğu tencereyi karıştırmamaya özen gösterelim ki dağılmasınlar...Çıkan armut biçimindeki içli köftelerin altına birer adet karanfil sokalım ve üstlerine maydonoz çöpüyle sap yapalım ve sevdiklerimizle paylaşalım, afiyet olsun...

15 Comments:

Blogger Tuz ve Biber said...

Safrancım eline sağlık nefis ve çok özgün görünüyorlar...SÜper bayıldım..En kısa zamanda yapacağım
Sevgiler..

3/10/2006 08:54:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Evrencim çok teşekkür ederim, beğenmene çok sevindim, naparsın çocuklar böyle 3 takla attırıyorlar insana yemek yemeleri için...:) Sevgiler...

Safran

3/10/2006 09:05:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Pek güzel bir sunum şekli Safran, ellerine sağlık.
Benim çocuklar artık birer genç erkek ve genç kız oldukları için böyle sorunlarım kalmadı ama yine de hoş bir görünüm olduğu için içli köfte yaptığımda bunu uygularım artık.

3/10/2006 10:09:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Merhaba Tülincim, Allah bağışlasın...Dilerim bizimki de çarçabuk büyür de delikanlı olduğu günleri görürüz :) Sevgiler...

Safran

3/10/2006 10:25:00 ÖÖ  
Blogger evcilkedi said...

Ellerine sağlık Safran, içli köfteyi de pek severim! Hem ailen, hem misafirlerin çok şanslı, ne güzel sunum bu! İçli köfte yapmayalı çok uzun zaman oldu, yoğurma kısma uzun olduğu için her seferinde vazgeçiyorum. Ama şimdi iyice niyetlendim tekrar yapmaya. İçi mercimekli olanını da çok seviyorum ben. Sevgi ve selamlar ve tarif için teşekkürler

3/10/2006 01:21:00 ÖS  
Blogger Zeynep Seda said...

Safrancim,

Ne kadar guzel ve yaratici bir sekil olmus, bayildim! Ben malesef bu icli kofte isini hic denemedim, genelde annemin yaptiklarini afiyetle yiyiyorum:) Acmak bana cok zor bir ismis gibi geliyor.

Urfa'da icli kofteleri hasladiktan sonra derin yagda kizartirlar, bir de oyle dene cok lezzetli ve citir citir oluyor. Begenecegine eminim!

Sevgiler...

3/10/2006 01:55:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Tülincim, ben hiç mercimekli olanını denemedim, asıl ben teşekkür ederim bak bişey daha öğrenmiş oldum senden bir de öyle deneyeyim...Ankara bugün çok güzel parlıyor, çok güneşli ve güzel bir gün, sana sevdiğin kentten haber vereyim dedim :) Öpüyorum, sevgiler...:)

:)

Merhaba Zeynepcim, sorma ben de pek severim kızartılmış olanını ama napıym gelin hanım küçük ya henüz, yağlı filan der yemez diye böyle haşlama usul yaptım, zamane kızları işte :)) Öpüyorum, kendine iyi bak...:)

Safran

3/10/2006 04:20:00 ÖS  
Blogger Hanife said...

Ne hos bir fikir. Ben icli kofteyi hic denemedim. Bizim mutfagimizda olmadigi icin aliskanligim yok. Ama denemek istiyorum bir kere, bir olmaz iki olmaz sonra ogrenirim belki:)
Ellerine saglik, harika olmuslar.. Bir tane de benim icin yeyin diyecegim ama sen yayinlayali bayagi bir olmus:) Eh yiyenlere afiyet olsun o zaman...

3/14/2006 04:09:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Hanife :) Ziyaretin beni çok mutlu etti... Aslını istersen içli köfte benim içinde zorlayıcı bir tariftir normalde ama bu türlüsünün dış kabuğunun içine yumurta ile un da koydum, bu sayede bulgurlar dağılamadılar, uslu uslu şekil aldılar :) Sevgiler...:)

3/14/2006 04:19:00 ÖS  
Blogger Nilay said...

Safrancim, senin su kremali kabak sufle tarifine bakmaya geldim, hemen altinda bu postu gordum. Ne guzel olmus bunlar, sunumlar harika...Eminim tadi da cok guzeldir, zaten icli kofte guzel olmaz mi? Armut sekli cok ilginc olmus... Cok guzel. Ben kabagi una bulayip kizarttigim zaman yogurtla yemegi seviyorum ve tabi mucveri de..:) Kremali herseyi cok severim ben...
Sevgilerimle

4/06/2006 05:01:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Çok cici olmuşlardı gerçekten içli köfteler, çocuklara birşey yedirmek için bire bir :) Kabak yemeğini çok seveceksin Nilaycım, lezzetli olmuştu, ama bak ben hiç una bulayıp kızartmadım kabağı ben de öyle deneyeyim bir daha ki sefere sarmısaklı yoğurtla ohh ne güzel :)) Çok çok öpüyorum arkadaşım :) Sevgiler...

4/06/2006 10:06:00 ÖÖ  
Blogger akçahan said...

Bizim yörede bu köfte yapılır hep ama, armut şekli ve saplarıyla çok ilginç olmuş. Sevgiler.

4/11/2006 12:19:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Semanurcum sitende gördüğüm içli köfteleri unuttum sanma, bu patatesli ama senin ki tam sevdiğim gibi...Bir gün bir vesile ile kısmet olur da görüşürsek bana da yap olur mu? :))Sevgiler...

4/11/2006 01:38:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

slm ben ilk defa yaziyorum sanirim. Icli kofteni gordum ve haslarken dagilma olabilir demissin bir alternatif olarak, bulgurun disina biraz yagsiz kiyma dagilmasini onler, bir sey daha haslama suyuna salca ve sivi yag degilde sadece tuzla haslarsan ve cikardikdan sonra salcali sos yapabilirsin. Afiyet olsun, sizinde ellerinize saglik ben hep yuvarlak yapiyordum ama bu sekli deneyip kendi siteme eklemeyi dusunuyorum. Tek rar tsk ler kolay gelsin sizlere, blogen guzel olmus.

5/07/2006 10:25:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Anonymous, çok teşekkür ederim tavsiyelerinize özellikle köfteleri tuzlu suda haşlayıp sonrdan soslamak gerçekten daha lezzetli bir sonuç verir bana göre de, bir dahaki sefere muhakkak bu şekilde yapacağım içli köfteyi...Keşke isminizi ve sitenizin adresini de paylaşsaydınızda ben de sizi ziyaret edebilseydim...Tekrar görüşmek dileğiyle :)

Safran

5/07/2006 11:26:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home