Safran Mutfakta-Yemekler

Pazar, Nisan 09, 2006

Fırında Yoğurtlu-Köfteli Kebap

Vaktiyle çok aradığınız bir şey, hiç ummadığınız bir anda elinize geçerse ne yaparsınız? Ben bugün çocuklar gibi sevindim, uzun süre önce çok arayıp bulamadığım bir grup kitabıma bahar temizliği kapsamında yapılan çekmece düzeltme çalışmaları sırasında rastladım…Benim işte böyle bir sorunum var :) değer verdiğim eşyalarımı aman kaybolmasın, bir yerine bir şey olmasın diye saklayıp, yerini unutuyorum bazen :) Yani saklama kısmı çok başarılı da sonrasında bulma kısmında tökezliyorum...:)) Neyse, bu bulduğum kitaplarımın arasından incecik, her yeri yırtılmış bir yemek kitapçığı da çıktı; çok eski, kapağı filan kalmamış…İçini şöyle bir karıştırdım, çok güzel tarifler var niye sakladığım belli dedim içimden…O güzel tarifleri ilerleyen zaman içerisinde sizlerle paylaşacağım…


Örneğin, bugün güzel bir kebap tarifi denedim bu kitaptan… Her şeyi içinde, değişik, pratik ve hafif bir lezzet, hem çocuklarımız, hem de çalışan arkadaşlarımız için ideal gerçekten, işten gelince hemen hazırlayabileceğiniz türden… İlk başta tarifin kitaptaki resmini görünce, bildiğimiz yoğurtlu kebaplardan zannettim ama değilmiş, tarifin en önemli özelliği köfteyle beraber fırında yoğurdun da pişiyor olması, inanılmaz bir lezzet çıkıyor ortaya, mutlaka denemelisiniz… Tarifi sizlere aşağıda sunuyorum ve kitapta da vurgulanan bir hususu hatırlatmak istiyorum… İçerisinde yer alan yoğurt pişirilerek hazırlandığından, bu yemeği tek öğünlük olarak hazırlayıp, sıcak sıcak tüketmekte fayda var denilmiş. Ama bu çok da önemli bir husus değil, çünkü bu kebap o kadar lezzetli ki, ben yanında ezogelin çorba, domatesli bulgur pilavı ve turşudan oluşan bir menü halinde sundum bizimkilere ortada kebaptan eser kalmadı, yani zaten tek öğün yenilebiliyor bu yemek :)) Hepinize iyi bir hafta diliyorum, sevgilerimi gönderiyorum :)

Safran



Malzemeler


400 gr kıyma

1 yumurta sarısı

1,5-2 çay bardağı bezelye konservesi (ezilerek püre haline getirilecek)

1 adet kuru soğan (ince kıyılmış)

2 su bardağı tam yağlı yoğurt

Baharatlar ( kimyon, karabiber, köfte baharı)

Tuz

Kaşar peyniri rendesi



Yapılışı


Kıyma, yumurta sarısı, soğan, baharatlar, tuz, bezelye püresi ile bir köfte karışımı elde edelim… Bundan parmak şeklinde köfteler yapıp, kızgın yağda, kızartmadan sadece rengini pembeden kahverengiye dönüştürecek kadar tutup, kağıt havlu üzerine alarak fazla yağını emdirelim… Küçük fırın kaplarını sıvıyağ ile yağlayarak içine çırptığımız yoğurdu yayalım ve köfteleri bu yoğurdun içine yatıralım, yoğurt ve köftelerin üzerine kaşar peyniri rendesi serpiştirerek 230 derecelik fırında 25-30 dakika pişirelim, fırından çıkan kebabımızın içinde yer alan yoğurt suyunu vermişse bunu süzelim ve sıcak sıcak servis yapalım… Afiyet olsun :)

5 Comments:

Blogger akçahan said...

Kuzu elbasan tavayı hatırlattı bana. Teşekkürler Safran.

4/11/2006 12:13:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

selam..
bu yemegi denedim ve lezzetli oldu..yalnız bi sorum var bezelyeyi köfte dagılmasın diyemi koyduk, cunku ben tadında bısey farkedemedım..ama dagılmadı..yumurtam olmadıgı ıcınde 1 dılım ekmek ekledımm..

5/04/2006 05:15:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Merhaba Kelebek,

Bezelyenin bu köftede 2 işlevi var, biri dediğin gibi bütünleşmeyi sağlaması (ekmek yok ya tarifte onun yerine), ikincisi ise aromatik olarak tadında fark oluşturması...

Yaptığımda bezelye ile bana çok değişik gelmişti lezzeti, köftelere hep sarımsak vb. karıştırırım bunda farklı malzemeler var, sarımsak ya da ekmek yok klasik köftenin aksine, o nedenle farklı bir aroma bulmuştuk tadında ama olsun mühim olan beğenmen ve yartıcılığını kullanarak yumurta sorununu halletmen, belki bu da aromasını etkilemiş olabilir (yani yumurta yerine ekmek koyman tadını etkilemiştir, çünkü orijinal tarifte hiç ekmek yok, ekmek koyunca yumurta da olmayınca bezelye aroması arka plana itilerek bildiğimiz köfte karışımı haline gelmiş gibi düşündüm)...

Bir dahaki sefere bir de tarifi olduğu gibi dene istersen belki o zaman bu farklı köfte lezzetini yakalamak daha kolay olur...Afiyet olsun, ellerine sağlık Kelebekcim :)

5/04/2006 06:37:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

harika görünüyor..:)canım çekti.

8/31/2009 02:46:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

teşekkürler iftar için değişik lezzet arıyordum.mutlaka deneyeceğim

9/02/2010 12:01:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home