Safran Mutfakta-Yemekler

Pazar, Nisan 23, 2006

Milföylü Bahar Tartı

Geçtiğimiz gün Safran yine mutfağına gitti ama minik oğlu biraz rahatsız olduğu için hemen onun yanına dönmek, oğluyla ilgilenmek istedi, orada mutfakta fazla oyalanmak istemedi, bunun nedenle doğaçlama olarak bu tarifi yaptı, çabucak olsun da oğlu yesin diye… Amacı oğluna güzel bir sunumla bol sebze yedirip biran evvel toparlanmasını sağlamaktı, zira küçük bey sunum kısmına çok dikkat eder yemeklerde bacak kadar boyuna bakmadan…:)

Amacıma ulaştım sayılır en azından sebze yedirmek konusunda :) tam olarak iyileşmesi için oğlumun biraz daha zaman var sanırım… Çabucak ayağa kalkması için tüm besin gruplarını bir arada içeren bir tarif olsun istedim ve bunun için böyle bir tart iyi bir fikir diye düşündüm… Kafesli tartlar görünüm olarak beni yakalamıştır hep, çok severim… Ama zamanım olmadığından uzun uzadıya hamurunu hazırlayacak kadar bekleyemedim ve milföyden yapmaya karar verdim… İçine de evdeki bütün sebzelerle beraber didilmiş tavuğu ekledim… Sonuçta pişen tartın içindeki renk cümbüşü baharda açan rengarenk çiçeklere benzeyince bu tarife “Milföylü Bahar Tartı” adını verdim :) Resimdeki tartı 2. yapışımda çektim, çok sevdik biz bu lezzeti...Sanırım özellikle çalışan arkadaşlarımız için de pratik ve yararlı bir tarif ortaya çıkmış oldu böylece, deneyince çok beğeneceğinizi umuyorum, üstelik ertesi güne kalsa da buzdolabına bir folyo sararak kaldırdığınızda tadında da bir bozulma olmuyor, yine lezzetini koruyor, ısıtıp fırında tekrardan yenebiliyor… Tartın tarifi aşağıda… Hepinize mutlu ve sağlıklı olacağınız bir hafta dilerim, sevgiler :)

Safran


Malzemeler

6 adet milföy hamuru karesi

½ tavuk göğsü (didilmiş ya da küçük küçük doğranmış)

1 kavanoz garnitür (haşlanmış patates, havuç ve bezelyeden oluşan)

1 kase mantar (ince ince doğranmış)

3-4 adet sivri biber (küçük küçük doğranmış)

1-2 adet kırmızı biber (küçük küçük doğranmış)

1 büyük kuru soğan (ince ince doğranmış)

3-4 diş sarımsak (ince ince doğranmış)

1 çorba kaşığı biber salçası

1,5 kibrit kutusu kadar kaşar peyniri (rendelenmiş)

1 yumurta sarısı

Baharatlar (kekik, kimyon, pul biber, karabiber, nane vb.)

Tuz

Sıvıyağ


Yapılışı

Derin bir tencerede sıvı yağda tavuk etini ve yukarıda yazan sebzeleri, garnitür hariç soteleyelim… 15-20 dakika bu malzemeleri tencerenin kapağı kapalı olarak, ara sıra karıştırarak pişirdikten sonra ocağı kapatmaya yakın salçayı, garnitürü ve baharatlarla tuzu ilave edelim, 2-3 dakika daha pişirip ocağı kapatalım ve malzemeyi 5-10 dakika kadar soğumaya bırakalım… Bu arada fırın kabını sıvı yağ ile yağlayıp içine 4 adet milföyü toplamda büyük bir kare oluşturacak biçimde yerleştirelim, bunun için milföylerin kenarlarını kap içerisinde incecik çakıştırıp ellerimizle bastıralım ve hamuru kabın kenarlarına da genişleyecek biçimde esnetelim… Ilınmış olan iç malzemesini milföy çanağına dökelim, üzerine kaşar peyniri serpiştirip, milföyden keseceğiniz 1,5 cm genişliğindeki çubuklarla kafesleyelim ve varsa fazlalıkları keselim…Üzerine yumurta sarısı da sürüp önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında üstü altın sarısı bir renk alıp milföy kabarıncaya dek pişirelim, afiyetle yiyelim :)

2 Comments:

Blogger Nilay said...

MAntar, tavuk ve biber nasil da yakisir. Ellerine saglik canim, sunumunda cok guzel olmus. Sana da gecmis olsun, insallah yavrun iyilesmistir.
Sevgilerimle

4/24/2006 10:37:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sağolasın Nilaycım, yakında toparlar benimki de seninki de inşallah canım, çok çok öpüyorum, sevgiler...

4/24/2006 10:54:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home