Safran Mutfakta-Yemekler

Çarşamba, Mayıs 17, 2006

Ev Usulü Sarma Beyti :)

Malzemeler (3 kişi için)

Köftesi için:

400 gr köftelik kıyma

3-4 diş sarımsak

1 orta boy soğan

¼ demet maydonoz

1 taze kırmızı biber

1-2 kaşık biber salçası

Pulbiber, karabiber

Tuz


Sarmak için:

Lavaş ekmeği

Tereyağ

Maydonoz (istenirse-ben koymadım)


Sosu için:

Domates salçası+su

Tereyağ

Domates rendesi (bazı tariflerde var, ben koymadım)


Yanında servis yapmak için:

Bulgur pilavı

Yoğurt

Közlenmiş domates, biber (arzuya göre)


Yapılışı


Köfte için yazan malzemeleri mutfak robotuna koyarak iyice kıyılmalarını ve bütünleşmelerini sağlayalım… Köftemizi 10 dakika dinlendirip, elimizle büyük parçalar alalım ve geniş şişlerin üzerine köfteyi tutturalım… Bu aşamada geniş şişi olmayanlara tavsiyem benim yaptığım gibi 2 çöp şişi yan yana tutarak köfteyi buna tutturmalarıdır :) (Köfteyi şişler üzerine sıkarak yayıp inceltirken elimizin hafifçe su ile nemlenmiş olması işlemin kolaylaşmasını sağlıyormuş, ancak elimize çok fazla su almak etin kalitesini bozup kızarmak yerine haşlanmasına neden oluyormuş)… Şişlere yaydığımız köfteleri bir kenarda beklemeye alalım ve ızgaramızı yakalım ızgara ısınınca şişlerimizi koyup kurutmadan kızartalım… Çıkan köfte şişlerini, içine azıcık tereyağ sürdüğümüz lavaş ekmeklerine koyup ekmekle sıkıştırıp şişleri çekip çıkaralım ve lavaş ekmeğini köftenin çevresinde rulo yapalım (bu aşamada bazı tariflerde maydanoz konulabileceği yazıyor ben ilave etmedim köftenin içinde de var diye)…Yaptığımız ruloyu 1,5-2 cm’lik dilimlere ayırarak servis tabağımıza alalım, yanına bulgur pilavı ve yoğurt koyalım…Pişirdiğimiz salçalı tereyağlı sosu beytilerin üzerine dolaştıralım ve maydanoz yaprakları ile süsleyerek servis yapalım sıcak sıcak afiyetle yiyelim :)

13 Comments:

Anonymous Adsız said...

ilk yorum benden olsun.Ellerinize saglik cok $Ik olmus.Eminim tadi da goruntusu kadar guzeldir.Hafta sonu gelecek misafirlerimiz icin denemek istiyorum.Yalniz ben yurt disinda yasiyorum ve mangal yapma imkanim yok(apartmanda oturdugum icin)Sisleri firinda pisirsem kurur mu,ne dersiniz? Sumeyye

5/18/2006 03:46:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Sümeyye, hoşgeldin :) ben de şişleri hazırlayıp, mini fırınımın ızgarasında yani fırında pişirdim ve çok beğendik tadını...Yanlız sık sık yönünü değiştirdim pişen kısmının çünkü kısa sürede pişiyor fırın ızgarasında, o nedenle çok tutmazsan kurumayacaktır, şimdiden afiyet olsun, sevgilerimle :)

5/19/2006 02:53:00 ÖÖ  
Blogger ZeYNeP said...

Misss misssss:)))
Ellerine saglık tekrar,
Aksama bende Beşamal Soslu Tavuk vardı, şimdi canım beyti istedi emi:) ne yapcam şimdi?
Optümm

Figen

5/19/2006 02:41:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

az önce beytimizi yedik çok güzel oldu elime sağlık tabi seninde ağzına saglık :)
bende dısarıda ki köftelerin nasıl kırmızı göründüğünü anlamazdım demekki biberdenmiş :)

kelebek

5/22/2006 10:09:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

çocuklu hayatı anlatma stline bayıldım oğlumu bizde hiç bırakmak istemiyoruz ya onla yada hiç gitmiyoruz

5/23/2006 10:43:00 ÖS  
Blogger Safran said...

:))) Ellerine sağlık Kelebekcim, ev de ne güzel kokuyor beytiler pişerken değil mi? Afiyet olsun, sevgiler...

5/24/2006 09:12:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Ne cici şeyler var sayfanda sevgili Handan, bu kadar güzel elleri olan miniğimi bırakıpta yemeklere gidememeniz gayet normal, maşallah ona, sevgilerimi gönderiyorum :)

5/24/2006 09:16:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

safffffraaann... sen napmissin boyle... ay cok hos duruyorlar.. beyti yemeyeli kac zaman oldu 2 yil dile kolay...

ben de ne zamandir yapicam da tarifini ariyordum..esim takriben 1 aydir faan istiyor.. beyti yapimini deniyelim diye yalniz ben disarida yasayan Turklere alternatif olsun diye tortilla (meksika ekmegi) ile deniyecegim..

ay cok hos ya.. tabak da cok sik duruyor..

burdan sonra da su kurabiyelerin yapilisina bakmam lazim oarda gorusuruz..

5/24/2006 05:04:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Defneciğim sen yaparsın bir yolunu bulup hem de en güzel şekilde bak ne güzel düşünmüşsün tortilladan yapmayı, Gülnurcuğumdu sanırım O da yurt dışında yaşıyor O da aynı şekilde yapacağını yazmıştı...Denersen yorumlarını sabırsızlıkla bekliyor olacağım canım, en içten sevgilerimle :)

5/24/2006 10:04:00 ÖS  
Blogger Gulos said...

Safrancım,
denene bilir bir tarifmiş.Ben gözümde büyütüyordum aslında.En yakın zamanda deneyip sitemde paylaşayım.

3/23/2007 11:34:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Hacercim umarım beğenirsin, pratik de oluyor hemen hazırlanıyor, şimdiden ellerine sağlık :)

3/23/2007 11:38:00 ÖÖ  
Anonymous Adsız said...

Çok hoş görünüyor..Sarımsagı nerede kulandınız merak ettim..Normalde beytide yogurt sarımsaksızdır,tarifde nerde kulanıldıgı yazılmamış yapacagım birazdan iftar için ama ikilemde kaldım..

9/02/2008 07:32:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Görünüşü iskenderi andırıyor biraz.Kesin çok lezzetlidir,elinize sağlık.


beylikdüzünde günlük kiralık daireler

6/22/2011 12:36:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home