Safran Mutfakta-Yemekler

Pazartesi, Mayıs 29, 2006

Fırında Mantar Güveç

Malzemeler

1 kg mantar

5 adet sivri biber

3 adet orta boy domates

2 adet kuru soğan

2 diş sarımsak

Kaşar peyniri rendesi

Tuz

Karabiber, pul biber, kekik

Sıvıyağ

Yapılışı

Derin bir tavada sıvıyağda iri iri doğradığımız biberleri, yemeklik doğranmış kuru soğanları, ince kıyılmış sarımsağı ve büyüklüğüne göre 2’ye 4’e bölünmüş mantarlarımızı sote edelim… Mantar suyunu bırakıp çekince içine kabukları soyularak rendelenmiş domateslerimizi ve baharatlarla, tuzu ilave edelim, karıştırıp 5-10 dakika da bu şekilde pişmeye bırakalım… Ardından ocaktan tenceremizi alarak içindeki malzemeyi 2-4 fırın kabına (toprak güveç ya da cam olabilir) paylaştıralım… Üzerine kaşar peyniri rendesi serpiştirerek 200 derecelik fırında kaşarlar altın sarısı bir renk alıp mantar iyice pişinceye dek fırınlayalım… Mantar güveçlerimizi sıcak sıcak servis yapalım, afiyet olsun…

12 Comments:

Blogger Hülya YILMAZ said...

Mantardan yapılan herşeyi, özellikle mantar güvece de bayılırım. senin güveç kabını çok sevdim, ne şeker...

5/30/2006 12:11:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Çok teşekkür ederim Sevgili Hülyacım, annem çeyizime koymuştu, babam mimar-şehir plancısı olduğundan çok dolaştı Türkiye'nin her tarafını, kim bilir nereden getirdi annem bilir dur O'na bir sorayım hakikaten :))Sevgilerimle...

5/30/2006 09:26:00 ÖÖ  
Blogger filliboya said...

çok kolay, lezzetli ve de sağlıklı görünüyor. Hep dışarıda yemeye alıştığım bu tadı kolayca evde de uygulayabilirmişim demekki.teşekkürler.

5/30/2006 11:02:00 ÖÖ  
Blogger Sibel said...

Bu yemek benim kurtarıcımdır:) Yani dışarıdayken! Menüde bana uygun (etsiz) yemek bulamadığımda çoğu kez mantar sote, mantar salata veya mantar güveç yerim:) içlerinde en çok da güveçe bayılırım! Ellerine sağlık Safrancığım, teşekkürler güzel tarifin için..

5/30/2006 01:38:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Teşekkür ederim sevgili Filliboya, beğenmene çok mutlu oldum, sevgilerimi gönderiyorum :)

5/30/2006 05:27:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sibelcim et sevmediğini bilmiyordum, hakikaten mantarlı bir çeşit ısmarlamak en güzeli böyle bir durumda harika bir fikir bu ;) Böylece etli çeşitleri yiyenlerden bile daha çok keyif alıyorsundur sofrada, mantar ne güzel bir lezzet değil mi?

Sevgilerimi gönderiyorum :)

Safran

5/30/2006 05:29:00 ÖS  
Blogger Nilüfer said...

Safrancım, dışarda mantar yediğimde mantarlar beyaz olur ama ben yapınca kapkara... Limonlu suda da beklese farketmiyor... Nasıl oluyor oyle beyaz beyaz güzel görünümlü mantar anlamıyorum, bir bilgin var mı?
Sevgiler

5/30/2006 11:26:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

Nilüfer, mantarlar bekledikçe şapkalarının altındaki doku kararır. Bu mantarlar, pişirme sırasında hepten kapkara olurlar. Oysa taze mantar kararmaz.

Mantar alırken şapkaları açılmış, şapkanın altı kararmış, sapları uzamış mantar almayın. Böyle mantarlar gereğinden çok beklemiş demektir.

10/12/2006 07:00:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

yeni evliyim eşim güveç yemeklerini çok seviyor geçen hafta tarifin ayptım çok begendi tşk eeee canım erkegin kalbine giden yol kalbinden geçer diye boşa dememişler yeni güveç tarifleri bekledimi belirtir zatinize düyürurum şaka biyana gerçekten çok güzel oldu begendim

12/28/2007 12:12:00 ÖS  
Anonymous Adsız said...

tarıfın ıcın cooook tesekkur ederım. tadı muhtesem oldu. hem pratık hem lezız hemde hesaplı.
mutlaka deneyın arkadaslar cok guzel bır tarıf.

6/07/2008 09:59:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Ellerinize sağlık, marifet elinizin lezzetinde... Tarifi beğenmenize mutlu oldum...

6/13/2008 11:46:00 ÖÖ  
Blogger kocasının kuzusu said...

ben yeni evliyim ve tarifi bugun deniycem eşimde ben de mantar hastasıyızdırr bakalım nasıl bulcak mantar guvecı

9/11/2009 05:05:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home