Safran Mutfakta-Yemekler

Pazar, Ocak 14, 2007

Gnocchi


Malzemeler:

Tülin’in verdiği malzeme listesi:

400 gr haşlanmış ve ezilmiş patates (4 orta boy)
1 yumurta
100 gr un (1 su bardağından 1 parmak az)
1 çay kaşığı tuz
taze çekilmiş karabiber


Hazırladığım sos için malzemeler:

1 tavuk göğsü (haşlanıp didilmiş)
1 kırmızı biber (küp küp doğranmış)
1-2 adet yeşil biber (küp küp doğranmış)
Haşlanmış bezelye ve havuç
1 kaşık biber salçası
Sıvıyağ
Tuz ve istenilen baharatlar (sos için kekik, fesleğen ve kimyon, karabiber, pul biber kullanmanızı öneririm)

Yapılışı:

Tülinin verdiği malzeme listesindeki malzemeleri karıştırıp bir hamur elde ediyosunuz bundan cevizden daha küçük parçalar koparıp yassı hale getirip üzerine çatalla bastırıyorsunuz (Sanırım Tülin’in resimleri bu konuda daha iyi bir fikir verecektir :) Bu hamuru kaynar suda haşlayıp suyun yüzüne çıkanları topluyoruz. Bu arada sosumuz için verdiğimiz malzemeleri ön hazırlıklarını yaptıktan sonra sıvıyağda pişirip bir araya getiriyoruz. Gnocchilerin üzerine dökerek harmanlıyoruz ve sıcak sıcak servis yapıp afiyetle yiyoruz :)

6 Comments:

Blogger Hanife said...

Tulin tarifi yayinladigi gunden beri aklimda bu ama hala deneyemedim bir turlu, biraz vakitsizlik biraz tutturamama korkusu:)
Harika olmus Safran'cigim, nasil guzel goruntu oyle. Tavuk cok yakismistir eminim..
Sayende yine aklima dustu, hafta sonu bir cesaret yapmali mi ne??
Sevgilerimle..

1/17/2007 09:13:00 ÖS  
Blogger Hülya YILMAZ said...

çok güzel görünüyor.. ben de geçen hafta denemiştim. tarifi TV'deki bir yemek programından yazmıştım. ama ben tutturamadım ya da beceremedim. hamur gibi oldu. pek sevmedik...

1/18/2007 11:10:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Mutlaka denemelisin Hanifecim, yakışıklı oğlum çok sevecektir, şimdiden ellerine sağlık :)Sevgiler...

1/24/2007 11:28:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Hülya eminim mükemmel olmuştur... Hiç tatma fırsatı bulamasamda resimleri yemeklerinin lezzeti hakkında fikir veriyor :) Sevgilerimi gönderiyorum sana ve Oya'ya...:)

1/24/2007 11:30:00 ÖÖ  
Blogger Karabiber said...

Merhaba Safran,
Daha önce farklı bir blogtada görmüştüm bu tarifi fakat siz gerçekten farklı bir boyutta yapmışsınız mükemmel görünüyor. Açıkçası bende diğer arkadaşlar gibi kimi zaman vakitsizlikten kimi zamanda tutturamama endişesinden kalkışamadım yapmaya. Sizinkini görünce yine içimden bir ses hadi yap demeye başladı :) Ellerinize sağlık.
Karabiber

4/25/2007 12:57:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Karabiber merhaba,

Daha önce Tülin'in blogunda görmüş olmalısınız bu lezzetli tarifi... İçinizdeki sesi bence de dinlemelisiniz, mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum çok lezzetli bir yemek ve tek başına bir öğün oluşturabilecek kadar da doyurucu, şimdiden ellerinize sağlık :)

4/26/2007 11:18:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home