Safran Mutfakta-Yemekler

Çarşamba, Şubat 28, 2007

Fırında Pırasa

Malzemeler

4 dal pırasa
1 su bardağı lor peyniri
1-2 yumurta (yumurtanız büyükse 1 tane de yeter)
2 kaşık un
tuz
karabiber ve istenilen diğer baharatlar

üzerine

rendelenmiş kaşar peyniri


Yapılışı

Kaşar peyniri hariç bütün malzemeleri mutfak robotuna atarak bir karışım elde edelim. Bu karışımı sıvı yağ ile yağlanmış borcama döküp kaşığın tersiyle yüzeyini düzeltelim, üzerine kaşar rendesi serpip 200 derecelik fırında üzeri kızarana ve pırasalar pişene dek pişirelim... Fırından çıkarınca dilimleyerek servis yapalım, afiyetle yiyelim :)

1 Comments:

Anonymous Adsız said...

*Avustralya'nın hormonlu pırasaları kilise sütunu gibi, 3 dal kullandım.
*Lor peynirini nerden bulacaksın, tuğla katılığında gavur beyaz peyniri kullandım.
*Yumurtalar bıldırcın yumurtası gibiydi 2 kullandım.
*Kebab Spice diye köfteye kullanmaya aldığım bi baharat karışımından ekledim.
Daha işe başlarken blender bozuldu, onu atıp ''good old'' rendeye döndüm. Üşenmedim, pırasaları da kıymık kıymık
çentik çentik doğradım. Bulamacı verdim fırına...
Oldu wallahi. Benim dışımda bir Türk, bir Finli bi de Amerikalı yediler, ve de Türkçe ''Eline sağlık'' dediler. Sağol Safrancım.

Nur

9/09/2007 02:58:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home