Safran Mutfakta-Yemekler

Salı, Nisan 17, 2007

YE-21: Portakallı Lübnan Tavuğu

Malzemeler

1 kemiksiz bütün tavuk göğüsü
1/2 su bardağı kuru soğan (piyazlık doğranmış)
3 diş sarımsak (ince doğranmış)
3 yemek kaşığı sıvı yağ
1 büyük portakal (robota atıcağımız için çekirdeksiz olmalı- portakalınız küçükse 2 tane kullanabilirsiniz)
1/4 çay kaşığı tarçın
1/8 çay kaşığı yenibahar
tuz

isteğe bağlı olarak;
1 çorba kaşığı bal


Yapılışı

Tavuk göğsünü kuşbaşı doğrayalım ve teflon bir tavada sıvıyağda soğan ve sarımsaklarla beraber kızarıncaya dek pişirelim. Mutfak robotunda 1 tane portakalı kabukları ile beraber püre haline gelinceye dek kıyalım (Yada sadece suyunu sıkıp kabukları rendeleyerek de kullanabilirsiniz ben püre halinde bütününü kullanmayı tercih ettim). Portakal püresini ve tuzu da tavaya ekleyelim. Kaynama başlayınca ocağı kısıp tencerenin kapağını kapatıp 5 dakika daha pişirelim. Tarçın ve diğer baharatları da ekleyelim. Bal eklemek istersek bu aşamada ekleyelim ve kapağı açık olarak 2 dakika daha pişirip ocaktan alalım. Afiyetle yiyelim :)

3 Comments:

Blogger Calimero Mutfakta said...

Safrancim portakalli ordek vardi da.. portakalli tavugu ilk kez duyuyorum..Bu aralar nedense canim pek tavuk istemiyor.. Etkinlige de katilamadim bu yuzden Degisik bir lezzet olmus..Merak ettim tadini. Ben de en kisa zamanda denemek istiyorum.. Ellerine saglik..

4/19/2007 09:30:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

:)))))))) Evet Calimerocum hakikaten vardır portakallı ördek, hatta eşimle benim aramda en büyük espri malzemesidir yemek konusunda, eşim dışardan ne alıyım diye sorarsa ben başlarım klasikleşmiş bir biçimde portakallı ördek..vs diye :))))))) Şimdiden afiyet olsun canım, hoş bir yemek oluyor ama laf aramızda ;))

4/19/2007 01:26:00 ÖS  
Blogger Nilgun said...

Bu yorum yazar tarafından silindi.

2/19/2011 12:21:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home