Safran Mutfakta-Yemekler

Pazartesi, Nisan 16, 2007

YE 21: TAVUKLU-MANTARLI ŞİŞ KÖFTE

Malzemeler

1 tavuk göğsü (ya da hindi göğüsü)
400 gr mantar
1 çay bardağı kaşar rendesi
2 dilim ekmek
1 yumurta
1 küçük kuru soğan
Bolca kekik, karabiber, kimyon
tuz

Yapılışı

Mantarlarımızı yıkayıp saplarını şapka kısmından ayıralım. Tavuk etini hafifçe haşladıktan sonra ya da isteğe bağlı olarak çiğ bir biçimde robota atalım ve incecik kıyalım. Ekmeği, soğanı, kaşarı da robottan geçirelim ve son olarak mantarların sap kısımlarını robottan geçirelim...Yumurta, tuz ve baharatlarla tüm malzemeyi karıştırıp köfte kıvamına getirelim ve iri köfteler yapalım. Şişlerimizi alıp sırasıyla bir mantar (şapka kısmı) bir köfte biçiminde dizelim ve hafifçe unladığımız fırın torbasına koyarak fırında 200 derecede kızarana dek pişirelim, fırından aldığımız şişlerimizi sıcak sıcak afiyetle yiyelim...:)

4 Comments:

Blogger Gulos said...

TAvuk yemeklerine bayılıyorum.Bende köftesini denemiştim süper oluyor gerçekten.Aklıma getirdiğin iyi oldu bir problem olmazsa bu akşam yapayım.Hem belki kızım da yer.

4/18/2007 10:03:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Hacercim benim Mert bayılıyor tavuk köftesine kızım da sever annesi muhakkak, hatta ben bazen hazırlama sürecine (şekil verme filan) benim oğlanı da dahil ediyorum daha bi severek yiyor :))Şimdiden afiyet olsun :)Öpüyorum ikinizi de :)

4/18/2007 10:26:00 ÖÖ  
Blogger Nalan Kaplan said...

Çok pratik vede lezzetli görünüyor mutlaka deneyeceğim eline sağlık...sevgiler

4/23/2007 02:21:00 ÖÖ  
Blogger Safran said...

Sevgili Nalan, ne iyi ettin de ziyaretime geldin sayende çok güzel bir blog keşfetmiş oldum, çilekli pastan hele müthiş bayıldım, ellerine sağlık. Bundan böyle görüşmek dileğiyle, sevgiler :)

4/24/2007 05:17:00 ÖS  

Yorum Gönder

<< Home