Safran Mutfakta-Yemekler

Çarşamba, Ocak 19, 2011

Şuşi... <:o))



İşte oğluşum Mert'in deyimiyle şuşilerin tarifi:

Malzemeler

1 su bardağı pirinç
2-2,5 su bardağı sıcak su
2 kaşık zeytinyağı
1 yemek kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker

6-8 pazı yaprağı

1 adet havuç
ton balığı konservesi

Yapılışı

Pilavımızı normal pilav yapar gibi hazırlıyoruz, biraz daha lapa gibi olcak ama... Yani pirinci sıcak tuzlu suda bekletip bembeyaz olunca iyice yıkayıp, suyunu süzüp teflon tencereye alıyoruz ve yağda tuzla beraber çevirip bir süre, üstüne sıcak suyumuzu döküyoruz... Bu aşamada Özgür şefin tavsiyesiyle bir miktarda şeker koyduk normalden farklı olarak... Pilav bir kenarda olurken uzunlamasına kestiğimiz havuçları bi güzel haşlıyoruz.... Pazı yapraklarının sapını ve orta damarlarını kesip kaynar suya atıyoruz ve 5 dakika bekletip yumşamasını sağlıyıp çıkarıyoruz... Bundan sonra streçle kapladığımız bambu amerikan servisimiz üzerine yaydığımız pazı yapraklarını birbiri üzerine bindirip bir dikdörtgen elde ediyoruz, içine pirinç koyup tüm yüzeye bastırarak yayıyoruz.... İçine birer sıra havuç ve ton balığı koyup tüm malzemeyi rulo yapıyoruz (rulo ama resimdeki gibi kare şekli de verelim :)) sonra 2 şer parmak kalınlığında kesiyoruuuz, işte hazır :) Afiyet olsun... Soya sosuna vb soslara bandıra bandıra yiyebilirsiniz mesela güzel olur :)

13 Comments:

Blogger hanife said...

ziyaretinize çok sevindim uzun süre bloğunuzu takip ettim kurabiye tarifinizi denedim bir süre ara verdiniz sanırım hemen izleme listeme alıyorum sevgiler

2/11/2011 07:08:00 ÖS  
Blogger çeşnici Handan said...

Bizim ağız tadımıza göre olan bu Suşi tam bana göre olmuş. Ellerine sağlık afiyetler olsun.

2/13/2011 10:48:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgilerimi gönderiyorum Hanifeciğim :))

2/14/2011 09:02:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sevgili Handan blogunuzun 1. yaşını kutlarım, beğenmenize sevindim... sevgiler...

2/14/2011 09:06:00 ÖS  
Blogger mintinin dünyası said...

sevgili arkadaşım,
mübarek mevlid kandilinin hayırlara vesile olmasını diliyorum.sevgielirmle...

2/14/2011 11:44:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Sagol Minticigim, senin de kandilin mubarek olsun, opuyorum :)

2/15/2011 12:01:00 ÖÖ  
Blogger Aybike Ceylan said...

Tek kelime ile harika olmus, ellerine saglik, nefis bir goruntu.

Cok sevgi ve selamlar...

2/17/2011 05:54:00 ÖS  
Blogger Aybike Ceylan said...

Seni tekrar gormek cok guzel...

2/17/2011 05:56:00 ÖS  
Blogger Safran said...

Aybikeciğim canımsın... Mutlu etti sözlerin beni, iyi ki varsın :)

2/17/2011 08:16:00 ÖS  
Anonymous yemek tarifleri said...

Guzel bir tarif. tebrik ederim.

8/19/2011 04:42:00 ÖÖ  
Anonymous v-pills said...

nefis tarifmis tebrikler.

1/20/2012 10:18:00 ÖÖ  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
tost makinası
döner makinası
çay kazanları
Endüstriyel Mutfak
sanayi tipi
çay makinası
remtamutfak.net
Remta Döner Makinası
Remta çay kazanı
sanayi tipi çay makinesi
sanayi tipi tost makinesi
elektrikli ızgara
endüstriyel
film izle
film izle
cerciko.com

10/04/2014 10:08:00 ÖS  
Blogger seolara said...

Paylaşımlarınız harika ilgiyle takip ediyorum. Başarılar.
http://www.remtamutfak.com - Çay Kazanı - Çay Makinaları - Semaver - Tasarruflu Çay Makinesi - Döner Makinası - Tost Makinesi - Fritöz - ızgara - meyve suyu soğutucusu - portakal sıkma makinesi - Sıcak Çikolata Makinesi - Waffle Makinesi - Portakal Sıkacağı - Çorba Kazanı - Kahve Makinesi - Su - Süt Otomatı - Sosis Makinesi - Krep Makinası

1/03/2015 12:44:00 ÖÖ  

Yorum Gönder

<< Home